Wij zijn Elias en Mauro uit 7A-AD en wij brengen een kort verslag van ons voorweekend in Eindhoven.We startten onze dag op school. Normaal zouden we om 7u30 vertrekken, maar door enkele omstandigheden werd dat uiteindelijk 8u. Onze eerste stop was een tankstation, waar we genoten van een ontbijt zodat we de dag goed konden beginnen. Daarna zetten we onze reis verder richting genk, waar we de mijnen bezochten. Dit was zeer interessant. We kregen uitleg over de geschiedenis van de mijnen, van het begin tot de sluiting en hoe het er vandaag aan toegaat. Na het bezoek konden we ook nog de enorme afvalbergen van de mijnen zien.
Na dit bezoek gingen we door naar de karting. Hier reden we twee keer acht minuten: één kwalificatieronde en één finaleronde. Na heel wat botsingen en draaibewegingen hebben we het toch tot een goed einde gebracht. De top drie bestond uit meneer Catryke op de eerste plaats, gevolgd door Mauro en daarna René.
Na het karten reden we verder naar ons hotel in Eindhoven. Daar genoten we samen met de leerkrachten nog van een drankje in de bar. Daarna was het plan om in de stad iets te gaan eten, maar dat liep iets anders dan verwacht. Elias, René en Mauro namen de lift naar beneden, maar die viel plots stil. We hebben daar ongeveer een uur vastgezeten. In het begin was het nog grappig, maar op het einde zeker niet meer. Terwijl zij vastzaten, was de rest van de groep al vertrokken. buiten 2 leerkracht, zei stonden ons optewachten beneden. Gelukkig kwamen ze uiteindelijk toch beneden en konden we alsnog vertrekken naar het restaurant.
In het restaurant genoten we van Italiaanse gerechten zoals spaghetti en pizza. Daarna keerden we terug naar het hotel, want iedereen was moe. Toch bleven Eduard, Ruben, Stijn en Miel nog even iets drinken in de bar.
De volgende dag begonnen we met een uitgebreid ontbijtbuffet. Na het ontbijt bezochten we een aspergebedrijf, waar we veel hebben bijgeleerd. We kregen een goed beeld van het volledige proces, van het planten tot het verpakken. Daarna kwam het moment van de dag: elke leerling werd afgezet op zijn stageplaats. Ik vond dit zelf zeer spannend, maar eens je kennismaakt met de boer en het gezin, verloopt alles veel vlotter.
Dit was ons voorweekend. Wij willen graag de leerkrachten bedanken om met ons mee te gaan en voor het vervoer te zorgen.
