Week 1- AquaZoo

2
690

Hey, wij zijn Lore en Naomi en lopen stage bij AquaZoo. De komende vijf weken plaatsen we elke week een blog over hoe onze week was. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken zodat we eerst nog langs de SId-in-beurs in Gent konden gaan. In de middag hebben we dan nog een hotdog in de IKEA gegeten en zijn we vertrokken naar Nederland. We kwamen aan rond 17 u 30 waar de eigenarresse van onze B&B ons vriendelijk en met open armen verwelkomde met een stukje appeltaart. We hebben dan nog samen gegeten met mijn ouders en zei zijn dan gaan slapen in hun hotel. We hebben dan alles uitgepakt en gaan slapen.

Hotdog in IKEA

Zondagochtend kregen we lekker ontbijt van onze eigenarresse van onze B&B en de ouders van mij kwamen terug. We zijn dan samen met hen naar de winkel gegaan en alles uitgepakt. Daarna zijn mijn ouders vertrokken. We hebben toen Rummikub gespeeld en de weg eens gefiets naar Aquazoo

Ontbijt
Winkelen
Fietstocht

Maandag was onze eerste dag in AquaZoo. Ik stond op sectie 2, dat is de keuken. Ik moet daar eten maken voor de dieren en de gordeldieren, schildpad, groene leguaan en kat eten gegeven. Naomi stond op sectie 2 daar moet ze de aapachtigen eten geven, dit zijn de ringstaartmaki’s, gordelvari’s, kapucijnapen en de gibbons. Naast de aapachtigen moest Naomi ook de capibara, tapir, agouti’s, luiaards en de dwergflamingo’s eten geven en kuisen. Er wordt telkens in de ochtend en in de avond gevoerd. In de namiddag mochten we eens het park verkennen.

Verkennen

Dinsdag stonden we weer op dezelfde plek. Ik mocht deze dag ook verrijking maken voor de gordeldieren. Naomi mocht verrijking bij de kapucijnapen en de ringstaartmaki’s hangen.

Voedsel kar
Verrijking

Woensdag hebben we omgewisseld van secties.

Donderdag hadden we een dag vrij en kregen we ontbijt van de eigenares, op onze werkdagen maken we zelf ontbijt doordat we geen tijd hebben voor een uitgebreid ontbijt. We moesten naar de gemeente voor ons RNI nummer. Daarna hebben we even wat winkels bezocht en hebben we een puzzel gekocht. We gingen ook nog naar de film Mufassa. De stoelen kon je plat laat liggen. De film was tof.

Fietsen naar Leeuwarden

Vrijdag zijn we gaan boulderen.

Klimmen

Zaterdag stond ik weer op 1 en Naomi op 2. Voor alle apen had ik verrijking mogen maken. Het vroor dus we moesten ook het ijs kapot maken en ik hing ook doeken op bij de apen. Naomi stond in de keuken en hielp daar eten klaarmaken, afwassen, gordeldier, groene leguaan en schildpadden eten geven.

Agouti
Gibbon

Zondag mochten de meeste apen niet buiten doordat het vroor en het water toegevroren was. Ik heb weer verrijking voor de apen mogen plaatsen. Naomi moest de gordeldieren wegen en de schildpadden verblijf om spitsen. Tijdens het om spitsen heeft ze schildpadeieren gevonden, deze waren kapot en onbevrucht (ze stonken heel hard).

Verrijking Ringstaartmaki

2 REACTIES

  1. Wouw ziet er al een hele toffe week uit. Hopelijk is het volgend weekend mooi weer dan bezoeken we heel graag eens de zoo met jou als gids☺️
    Geniet van deze mooie kans die je krijgt

Geef een reactie