Week 5- Aquazoo + eindfilmpje

0
285
Ck4KTFNuYXBjaGF0LzEzLjMwLjAuNTAgKFNNLVM5MDFCOyBBbmRyb2lkIDE0I1M5MDFCWFhTREVZQTEjMzQ7IGd6aXApIFYvTVVTSFJPT00=

Maandag stond ik op sectie 1 en Naomi op sectie 2.

Luiaard jong

Dinsdag stond ik op sectie 1 en Naomi op sectie 5 bij de kangoeroes, vicunias, nandoes, zwarthalszwanen, hybride flamingo’s, wasberen, piranha’s, pacu’s, rog, vissen, kikkers, bevers en boomstekelvarken. Ze moest de dieren eten geven en hun verblijven proper maken. Voor de bevers moest ze bomen afknippen, hiervoor moet er goed opgelet worden dat de boom niet giftig is. Bevers mogen bijvoorbeeld wilg en zwarte ekster eten. We waren allebei snel klaar en gingen daarna samen foto’s maken bij de tapir en zeearend.

Tapir

Woensdag moest ik het ijsberen hek kuisen met de hoge druk. Daarna mocht ik kijken hoe de otters aan elkaar gekoppeld werden en als dit goed verliep. Daarna mocht ik sectie 1 nog afvoeren en moest ik het leeg otterverblijf legen. De capibara moest ook gewogen worden. Dit doen we binnen omdat hij daar gevoerd wordt. Buiten heeft hij nog een heel groot buiten verblijf. Naomi stond op sectie 5.

Otters
Wegen Capibara

Donderdag stonden we niet echt op een vaste sectie. We hebben samen vooral op sectie 5 gestaan en tussendoor geholpen met de andere secties. We moesten er ook voor zorgen dat het oude verblijf van de Aziatische kleinklauwotters niet meer op een verblijf leek. Hierbij moesten we alle schokdraad, huisjes en trappen weghalen. Bij het losmaken van een huisje ben ik met mijn voet in het water gevallen. Daarna mochten we elk eens de Humboldpinguings voeren.

Vrijdag stond ik op sectie 3 en Naomi op sectie 1. Op sectie 3 zijn de pinguins, zeearend, raaf, otters, rode panda, pelikanen, eenden en zeehonden. Ik moest ook de lege verblijven van de zieke dieren kuisen. Ik moest hier helemaal voor ingepakt zijn omdat ik anders andere dieren kon besmetten. In de avond kwam mijn oma en opa toe en zijn we nog gaan eten.

Zaterdag ochtend hebben we afscheid genomen van onze B&B eigenares en zijn we vertrokken naar België.We zijn heel blij dat we dit mochten doen en bedankt Aquazoo, Erasmus en onze school Vabi voor deze mooie kans.

Eindfilmpje

Geef een reactie