Vandaag hebben we op buitenlandse stage een hele interessante dag achter de rug; namelijk de les over hoe ze drones inzetten in de bossen. In de voormiddag hadden we theorie les over de drones van leraar Laurii. Hij legde uit welke drones er bestaan en voor wat ze gebruikt worden in de bosbouw. Ze kunnen gebruikt worden om gebieden van boven af te bekijken; bijvoorbeeld om veiligheid te bevorderen of ziektes en plagen op te sporen.

Na de middag moesten we onze warme kleren aandoen, want we hadden buitenpraktijk. Eerst heeft Laurii ons getoond hoe je de drone moet besturen en waar je op moet letten tijdens het vliegen. Daarna mochten we het zelf proberen.

We hebben onder andere met een DJI Mini 3 gevlogen. Hiermee konden we hoog over de bomen vliegen. Zo konden we de andere groep zien van bovenaf. Ze waren bezig met het vellen van bomen. Daarnaast hebben we ook met een andere drone gevlogen. Deze kon maar 20m hoog. Hij kon wel allerlei andere trucjes zoals vliegen in ‘follow mode’ of ‘pilote mode’.




