Week 4- Aquazoo

1
512

Maandag stond ik op sectie 1 en Naomi op sectie 2, waarbij ze groentjes moest snijden, brok klaarzetten en vis moest klaarzetten voor de dieren.

Uitleg gordeldieren


Dinsdag stonden we op dezelfde sectie als maandag. Er was heel veel ijs waardoor de bevers niet naar binnen wilden gaan en daardoor moest Naomi ijs breken met een schop. Daarna mocht ze mee kijken hoe ze eten aan de zeepaardjes geven. De Rendac werd geleegd, dus die moest ze ook schoonmaken. En de groenteboer kwam met een grote bezorging groenten die Naomi in de koelkast moest steken. De tapir was verdoofd geweest waardoor we zorgden voor een lekker warm badje. Ik heb ook nog een warm badje gegeven aan de capibara. Ze vond het heel fijn. Door dit badje dronk ze ook meer.

Rendac

Woensdag stonden we op dezelfde sectie als de dagen er voor. Naomi was heel snel klaar waardoor ze geen werk meer had en ze daardoor Sparrow ( de huiskat) een nieuwe sneeuwpop  gemaakt heeft. De oude sneeuwpop was half weggesmolten. Daarnaast moest ze zoals anders groentjes snijden en vis klaarzetten. Ik mocht 2 herbivoren gaan bestuderen. Ik heb de wallaby en de vicuna gekozen. Ze bewogen niet zo veel want het was druk en koud. Ik heb het ijs bij de dwergflamingo’s kapot gemaakt zodat ze naar buiten konden.

Sneeuwpop

Donderdag zijn we gewisseld van sectie’s. Ik moest een afvoerput kuisen omdat het verstopt was. Het stonk heel hard. Ik heb ook het ijs bij de bevers kapot gemaakt zodat ze sneller naar buiten konden. Naomi stond op sectie 1 en mocht verrijking maken voor de kapucijn apen.

Verrijking

Vrijdag mocht ik op sectie 5 meelopen en Naomi op sectie 1. Op sectie 5 staan de bever, boomstekelvarken, vicuna, nandoe, zwarthalszwaan, kangeroe, wallaby, flamingo en de vissengrot. Ik mocht al de dieren eten geven en bij de visgrot de potjes water verversen en de rog beschermen voor de pacus. Zo kan hij op zijn gemak eten. Ik heb ook geholpen bij de Pater Damiaan herten door al het hooi weg te doen. De kruiwagens waren heel zwaar. Het was ook de drukste dag ooit in Aquazoo. Naomi moest voor dat het park openging de verblijven van de kapucijnapen en Gibbons kuisen. Na het breken van het ijs mochten de ringstaartmaki’s en de kapucijnapen eindelijk weer naar buiten. Op het eiland waren er veel mensen, dus moest er altijd iemand staan om ervoor te zorgen dat de bezoekers de regels volgen en de maki’s niet probeerden te pakken. Onze leerkrachten zijn gekomen en we zijn pizza gaan eten. In de avond hebben we rumikub gespeeld.

Pizza gaan eten

Zaterdag zijn we samen met de leerkrachten nog naar Burgerzoo geweest. We vinden dit een hele mooi zoo. In de avond zijn we biefstuk gaan eten. We hebben dan ook nog een rumikub gespeeld.

Zondag zijn we een rondleiding gaan geven in Aquazoo. De leerkrachten van het heel mooi. Hierna heeft meneer Nuyten het spel cartason geleerd aan ons. Ze zijn daarna vertrokken. We vinden dit een hele leuk week. En we zijn blij dat de leerkrachten op bezoek zijn geweest.

Aquazoo

1 REACTIE

Geef een reactie